X

Na Mladcovskou skalku a Přední vrch

Cílem naší vycházky je Mladcovská skalka a skalní útvary na Předním vrchu.

Základní údaje o trase
Výchozí bod: Mladcovský hřbitov
Cílový bod: Mladcovská skalka
Vzdálenost: 3 km
Časová náročnost: 1.20 h
Převýšení: stoupání 93 m, klesání 93 m
Obtížnost: střední
Povrch: převážně lesní cesty, částečně asfalt
Doporučení: turistická obuv s pevnou podešví

Trasa
Vycházku zahájíme od hřbitova na Mladcové, kde je možné zaparkovat auto nebo dojet autobusem ČSAD. Hned z parkoviště je krásný výhled na město. Od parkoviště se vydáme po vyšlapané travnaté cestičce po levé straně od silnice směrem od Zlína. Po této cestičce dojdeme na konec zahrádkářské osady. Odtud si asi po 300 m hlídáme odbočku vpravo na úzkou vyšlapanou pěšinu, po které se vydáme dál. Pěšinu bude křížit další turistická cesta, ale my budeme pokračovat rovně až k Mladcovské skalce. Abychom pokračovali dál, musíme obejít hlavní skálu a dojít k rozcestí. Na něm se vydáme vlevo a po asi 100 m odbočíme napravo. Po dalších 300 m zahneme vpravo na pěšinu, která nás zavede na skalní útvary na Předním vrchu. Hned na začátku nás přivítá postava středověkého válečníka vytesaného do kamene. Dále se zde nachází menší kameny a hlavní skála je asi po 50 m. Na skále jsou vytesány další reliéfy. Když z ní sejdeme, dostaneme se k ohništi.  Pod skálami se dáme vpravo na mýtinu, kde je vyšlapaná cestička, po které budeme klesat až zpět na asfaltovou cestu u zahrádkářské osady. Odbočíme vlevo a přijdeme k hlavní silnici. Po pravé straně se vrátíme zpět po vyšlapané travnaté cestičce podél silnice zpět na parkoviště u Mladcovského hřbitova.

Mapa

Atraktivity
Mladcovská skalka
Mladcovská skalka u Zlína je zajímavým skalním útvarem uprostřed lesa. Na její vrchol vedou vytesané schody rovnou do kamene. Mohutné skalisko dosahuje výšky až 6 m. Je obklopeno menšími skalkami a na stěnách těchto útvarů můžeme obdivovat tvary, které vznikly selektivním zvětráváním pískovců. Kdysi skalka pravděpodobně sloužila jako místo s výhledem, nyní však tomu tak není, protože jsou kolem stromy.

Skalní útvary – Přední vrch
Na Předním vrchu nedaleko od Mladcovské skalky se nachází několik skalních útvarů s vytesanými reliéfy. Najdeme zde zajímavé skalky, balvany a skály tyčící se do výše 4 m na úbočí tohoto vrcholu. Přímo od vrcholku se směrem na jihovýchod táhne několik desítek metrů dlouhá a členitá skalní stěna pískovcového mrazového srubu, doprovázená oddělenými skalkami a balvany. Pod hlavní skálou se nachází tábořiště.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.