X

Na Uriášův kámen a vyhlídku Na Kopci

Cílem naší vycházky je Uriášův kámen a vyhlídková místa na Zlín.

Základní údaje o trase
Výchozí bod: kaplička Panny Marie na Pasekách
Cílový bod: Uriášův kámen a vyhlídkové místo Na Kopci
Vzdálenost: 4,2 km
Časová náročnost: 1.30 h
Převýšení: stoupání 141 m, klesání 110 m
Obtížnost: střední
Povrch: převážně lesní a polní cesty, částečně asfalt v obytných částech
Doporučení: turistická obuv s pevnou podešví
Tip: Na trase je několik ohnišť pro opékání buřtů, např. na vrcholu Uriášův kámen.

Trasa
Putování zahájíme u kapličky Panny Marie na Pasekách. Vydáme se po chodníku kolem kapličky směrem nahoru až přijdeme na ulici Ostrá Horka II. Zabočíme vpravo, a to i na další křižovatce, a půjdeme po ulici až na okraj lesa. Pokračujeme lesní cestou nad chatkami až do obydlené části Mezihoří, kde navážeme na asfaltovou místní cestu. Po asi 100 m odbočíme vlevo a půjdeme po lesní cestě podél Paseckého potoka. Po této cestě budeme mírně stoupat cca 800 m až dojdeme k rozcestí na mýtině. Zabočíme vlevo a po 150 metrech přijdeme na další rozcestí, kde se vydáme vpravo. Odtud už to není daleko k Uriášovu kameni. Lesní cesta nás přivede k prvnímu rozcestí, na kterém budeme pokračovat rovně a na druhém rozcestí zabočíme vpravo a budeme stoupat. Po 50 m přijdeme na vrchol a po levé straně uvidíme skalní útvar Uriášův kámen, odkud je krásný výhled na Zlín a do okolní krajiny. Je možné si zde opéct špekáčky na ohništi, které je asi 20 m vpravo od kamene. Pro další putování se vrátíme na trasu pod Uriášovým kamenem a scházíme dolů. Tato cesta nás zavede až na okraj lesa, kde se nám otevře další výhled na Zlín. Po levé straně je další ohniště. Sejdeme dolů po polní cestě k místní silnici Na Kopci, zabočíme mírně vlevo a podél rodinných domků přijdeme až na konec této silnice, na kterou navazuje vyšlapaná cesta dolů na Paseky. Poslední vyhlídkové místo na Zlín je však ukryto. Vydáme-li se od posledního rodinného domu vpravo přes „pole", přijdeme asi po 50 m k dřevěné lavičce, za lavičkou je mezi stromy úzká cestička, kterou se vydáme a otevře se před námi poslední vytoužený výhled a také další tábořiště. Abychom se dostali na Paseky, buď se můžeme vrátit na vyšlapanou cestu u posledního rodinného domu, nebo můžeme sejít rovnou z kopce, kde však může být v letním období vysoká tráva.

Mapa

Atraktivity
Kaplička Panny Marie na Pasekách
Prostá, ale hezká kaplička s venkovním posezením s lavičkami a opraveným křížem z roku 1893. Kříž původně stával v místech, kde se dnes vypíná budova 17. Základní školy a sem na Paseky byl přestěhován r. 1985. Jeho sokl ze všech světových stran zdobí porcelánové portréty místních paseckých občanů, kteří padli za I. světové války. Původní dřevěná kaple zde stávala v letech 1896–1935. Pak byla přestavěna do dnešní zděné podoby. Zvon kaple je původní, neboť se jej za II. světové války před německou konfiskací podařilo místním ukrýt do blízké stodoly. V kapli se každoročně druhou srpnovou neděli koná poutní mše svatá.

Uriášův kámen
Uriášův kámen je skalní útvar v Mladcovských kopcích, odkud je pěkný výhled na Zlín a široké okolí. Je vysoký cca 180 cm. Asi 20 m po pravé straně je ohniště.

Vyhlídkové místo Ostrá Horka
Vyhlídkové místo na Jižní Svahy a kopce Vizovických vrchů v pozadí.

Vyhlídkové místo Na Kopci
Vyhlídkové místo na Jižní Svahy, baťův průmyslový areál a zalesněné kopce.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.