X

Okruh kolem zříceniny hradu Lukov a skalních útvarů Králky

Cílem naší vycházky je zřícenina hradu Lukov a skalní útvary Králky.

Základní údaje o trase
Výchozí bod: parkoviště Lukov - pod hradem
Cílový bod: zřícenina hradu Lukov a skalní útvary Králky
Vzdálenost: 5,2 km
Časová náročnost: 2.02 h
Převýšení: stoupání 164 m, klesání 164 m
Obtížnost: střední
Povrch: lesní cesty a asfalt
Doporučení: turistická obuv s pevnou podešví
Tip: Okolo hradu vede naučná stezka s řadou skalních útvarů. Před hradem je dětské hřiště, bufet s rychlým občerstvením a venkovním posezením.

Trasa
Putování zahájíme na parkovišti Lukov - pod hradem. Od parkoviště se vydáme po zelené turistické značce nad rodinnými domy. Po 650 m přijdeme na rozcestí s asfaltovou silnicí. Odbočíme doprava a pokračujeme 800 m po žluté turistické značce k dalšímu rozcestí. Zde opouštíme žlutou značku a pokračujeme vlevo po asfaltové cestě, která začíná stoupat. Za 1 km vyšlapeme na vrchol asfaltové cesty. Po pravé straně cesty je odbočka vpravo na modrou značenou turistickou trasu. Po této lesní cestě půjdeme 600 m k rozcestníku Na Písečném. Zabočíme doprava a po 1 km po červené turistické značce dojdeme k rozcestníku Lukov - zříc. Dále pokračujeme po zelené turistické značce kolem dětského hřiště a rychlého občerstvení po místní účelové cestě. Po 200 m zelená značka odbočuje doleva a budeme po strmější lesní cestě klesat ke skalním útvarům Králky. Projdeme mezi dvěma skalami a dále klesáme k rozcestníku Pod hradem Lukov. Po 100 m vycházíme z lesa a otevře se nám krásný výhled na obec Lukov a okolní krajinu. Scházíme podél lesa dolů zpět na parkoviště.

Mapa

Atraktivity
Zřícenina hradu Lukov
Hrad svou rozlohou patřil k největším na Moravě. Dochovaly se zde zbytky mohutných mostních pilířů, paláce, věží a obvodových hradeb. Hrad měl v historii mnoho majitelů, jedním z nich byl i král Karel IV. Na jižním úbočí hradu můžete spatřit památný strom - mohutný Valdštejnův dub, který údajně zasadil sám Albrecht z Valdštejna. Jeho stáří je odhadováno minimálně na 300 let. Ve vstupní věži hradu naleznete expozici zaměřenou na valašská povstání v období třicetileté války. Ve sklepení západního paláce se seznámíte s historií hradu a archeologickými nálezy. Atraktivní je ozvučené panorama dobývání hradu uherskými vojsky v 2. polovině 15. století. V areálu hradu i jeho okolí se nachází několik naučných stezek, které jsou zaměřeny na různá témata. Najdete tu také kapli zasvěcenou sv. Janu Křtiteli.

Skály pod zříceninou hradu Lukov
Skály nacházející se pod hradem tvořily vždy jeho přirozenou ochranu. Dnes jsou hojně využívané horolezci i obdivované návštěvníky hradu. Ve skalách můžete rozeznat tři věže - Malou, Velkou a Zamrzlou věž.

Skalní útvary Králky
Při návštěvě Králek na vás čekají skalní útvary tvořené pískovcovými a slepencovými paleogenními lavicemi lukovských vrstev. Ve skalách naleznete vytesané sedátka, na kterých podle lidové pověsti zasedalo tzv. valašské lovčí právo. Během 19. století bylo toto místo také využíváno jako známé výletní stanoviště šlechtického rodu Seilernů ze zámku Lešná. Skály jsou oblíbeným turistickým cílem a také využívány horolezci.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.