X

Přes Štípu k vyhlídce nad Burešovem

Cílem naší vycházky jsou Lázně Kostelec, starý a nový kostel ve Štípě a vyhlídková místa na Zlín.

Základní údaje o trase
Výchozí bod: parkoviště u rodinného zábavního parku Galaxie Zlín
Cílový bod: Lázně Kostelec, starý a nový kostel ve Štípě a vyhlídkové místo Burešov
Vzdálenost: 10,9 km
Časová náročnost: 3:13 h
Převýšení: stoupání 180 m, klesání 180 m
Obtížnost: střední
Povrch: převážně asfalt, částečně lesní a polní cesty
Doporučení: turistická obuv s pevnou podešví

Trasa
Výlet začneme u rodinného zábavního parku Galaxie. K němu se dostaneme trolejbusem č. 4 nebo 5, vystoupíme na zastávce Januštice, tenis. kurty, přejdeme přes dřevěný mostek a napojíme se na cyklostezku č. 5067 (od Galaxie také modrá turistická trasa). Po cyklostezce dojdeme až k Lázním Kostelec s kaplí sv. Marie Magdalény. Odtud pokračujeme dále k silnici vedoucí do Štípy, jdeme stále po cyklostezce až k malému mostku, po kterém přejdeme a pokračujeme po chodníku podél silnice až k chrámu Narození Panny Marie ve Štípě. Po pravé straně budeme ještě míjet bývalou hřbitovní kapli. Od chrámu se vydáme po červené Cyrilometodějské stezce směr ulice Na Výpustě. Budeme procházet mezi rodinnými domky až ke křižovatce, na které se vydáme vpravo k lesu. Sledujeme červenou značku a pokračujeme po lesní cestě 2,2 km k rozcestníku Pod Štákovým vrškem. Zabočíme vlevo na modrou turistickou značku a po 2,3 km přes Štákovy paseky dojdeme na vyhlídkové místo nad Burešovem, odkud je krásný výhled na město. Pokračujeme po modré mezi chatami až dojdeme k rozcestníku Pod Burešovem. Po modré můžeme pokračovat zpět ke Galaxii nebo po červené až do města.

Mapa

Atraktivity
Stará kaple v Kostelci
Stará kaple z roku 1903 podle návrhu architekta Dušana Jurkoviče ve stylu selské secese, kde dříve stávaly i lázeňské vily Max a Moritz. Nyní zde stojí osamocená v obklopení stromů.

Kaple sv. Marie Magdalény v Kostelci
Opravená kaple sv. Marie Magdalény se nachází nedaleko lázeňské budovy. Přes sklo v podlaze lze vidět jeden ze tří lázeňských pramenů, pramen Máří Magdalény. V původním kostelíku byla umístěna socha Panny Marie Štípské, tu dnes však připomíná pouze obraz v kapli.

Bývalá hřbitovní kaple ve Štípě
Doslova pár metrů od nového štípského kostela - Poutního chrámu Narození Panny Marie - stojí starý gotický kostel, který vznikl ve druhé polovině 14. století, kdy rodina Šternberků rozšířila původní kapli. Do této doby je možné zařadit i vstupní portál starého štípského kostela.

Chrám Narození Panny Marie ve Štípě
Asi 10 km od Zlína leží malá obec Štípa, která je poutním místem s mariánskou soškou. Milostná socha Panny Marie s Ježíškem, stojící na hlavním oltáři v poutním kostele zasvěceném Narození Panny Marie, patří mezi nejstarší mariánské sochy na Moravě.

Vyhlídkové místo nad Burešovem
Nedaleko Krajské nemocnice Tomáše Bati a zahrádkářské osady i kolonie baťovských domků Zálešná se nachází vyvýšený palouk. Louka jako stvořená k víkendovým piknikům, romantickému posezení na lavičce nebo cvičení v travnatém porostu.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.