X

Procházka k hradu Malenovice

Cílem naší procházky je nejvýznamnější památka Zlínska, hrad Malenovice.

Základní údaje o trase

Výchozí bod: Podhoří, točna linky MHD č. 4
Cílový bod: hrad Malenovice
Vzdálenost: 7,4 km
Časová náročnost: 2.18 h
Převýšení: stoupání 198 m; klesání 201 m
Obtížnost: nenáročné
Povrch: převážně lesní cesty, částečně asfalt
Doporučení: turistická obuv s pevnou podešví

Trasa
Od točny linky MHD č. 4 na Podhoří se vydáme rovně po ulici Na Slanici směrem k lesu. Za necelých 500 m dojdeme na rozcestí, z kterého můžeme pokračovat rovně a po 200 m dojdeme ke studánce a prameni Slanice nebo na rozcestí odbočíme doleva a půjdeme po zelené turistické značce. Po 440 m na rozcestí budeme pokračovat stále po zelené a po dalších 700 m odbočíme doprava a napojíme se na Cyrilometodějskou stezku. Zhruba po 1 km na rozcestí odbočíme vpravo a napojíme se na modrou turistickou značku. Za 1,5 km dojdeme k odpočinkovému místu s altánkem „U Boudy". Odtud půjdeme po modré značce nebo po asfaltové cestě a po necelých 3 km dojdeme k našemu cíli, k hradu Malenovice. Pokud budeme pokračovat po asfaltové cestě, po 1,5 km dojdeme k vyhlídkovému místu, odkud se nám naskytne krásný výhled do okolí. Od Malenovického hradu pak můžeme sejít do Malenovic a do Zlína se vrátit MHD.

Mapa

Atraktivity
Přírodní památka Slanice
Minerální pramen s nízkým obsahem sirovodíku se nachází v zalesněném údolí Slanického potoka. Voda z blízké studny je na rozdíl od slanického pramene bez sirovodíku. Když půjdeme od pramene po pěšině dále do lesa (vodní tok po naší levé straně), narazíme na několik tůněk, v nichž se rozmnožují obojživelníci. V potoce se mimo jiných vodních živočichů vyskytuje i zvláště chráněný rak říční a mlok skvrnitý. Díky kapradinám připomíná pěšina v těchto místech film Karla Zemana Cesta do pravěku. Po pěšině narazíme také na pískovcový lom.

Hrad Malenovice
Hrad Malenovice patří k nejvýznamnějším památkám Zlínska. Kromě klasických prohlídek krásných interiérů, které zahrnují i návštěvu hradní věže, zde najdeme několik expozic. Největším magnetem nejen pro děti je přírodovědná expozice se stovkou nejrůznějších vypreparovaných živočichů z celého světa. Unikátem je také jediná vystavená kostra slona v České republice.

Hájenka
Původem barokní hájenka, v níž nás čeká expozice Muzea jihovýchodní Moravy ve Zlíně s názvem DŘEVO, PROUTÍ, SLÁMA, která představuje zvláštní odvětví tradiční výroby - domáckou výrobu dřevěného nářadí a náčiní a předmětů z proutí a slámy, které sloužily jak v domácnostech a v hospodářství samotných výrobců, tak taky pro prodej.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.