X

Procházka k Fryštácké přehradě

Cílem naší vycházky je skalní útvar Uriášův kámen a Fryštácká přehrada.

Základní údaje o trase
Výchozí bod: kaplička Panny Marie na Zlínských pasekách
Cílový bod: Fryštácká přehrada
Vzdálenost: 9,9 km
Časová náročnost: 3.07 h
Převýšení: stoupání 284 m, klesání 210 m
Obtížnost: náročnější
Povrch: lesní a zpevněné cesty
Doporučení: turistická obuv s pevnou podešví
Tip: Na trase je několik ohnišť pro opékání buřtů, např. na vyhlídkovém místě nad Zlínskými pasekami či u skalního útvaru Uriášův kámen.

Trasa
Procházku začneme u kapličky Panny Marie na Zlínských pasekách, která se nachází poblíž točny MHD Paseky. Od kapličky se vydáme přes ulici Ostrá horka II a dále ulicí Pod Horkou až na okraj lesa. Zde se vydáme vlevo, podél lesa nahoru, na vyhlídkové místo. U vodojemu odbočíme vpravo a po necelých 400 m dojdeme na rozcestí, na kterém pokračujeme rovně, až dojdeme ke skalnímu útvaru Uriášův kámen s krásnými výhledy do okolí. Od něho, po 320 m, přijdeme na rozcestí, na kterém odbočíme vlevo. Dojdeme k přístřešku Mladcovské kopce, u kterého se vydáme po zpevněné cestě vpravo. Za necelý 1 km přijdeme na další rozcestí. Zde se vydáme rovně na lesní cestu. Tady je potřeba si dávat pozor, abychom nesešli na jinou lesní cestu. Po cestě budeme mít krásné výhledy na protější kopce a uvidíme i zpevněnou cestu, po které se budeme vracet. Po lesní cestě přijdeme k Fryštácké přehradě, u které se napojíme na modrou turistickou značku, dáme se vpravo. Po necelých 500 m dorazíme k rozcestníku, kousek od něho odbočíme vpravo a po lesní cestě, která po chvíli naváže na zpevněnou cestu, se budeme vracet zpět. Po 1,5km stoupání se napojíme na žlutou turistickou trasu, vydáme se vlevo. Za necelý 1 km přijdeme k rozcestníku Pod Rozhlednou, odkud se vydáme směr Kocanda. Za 2,1 km budeme mít procházku úspěšně za sebou. Z Jižních Svahů se můžeme svézt do města MHD.

Mapa

Atraktivity
Kaplička Panny Marie na Zlínských pasekách
Prostá, ale hezká kaplička s venkovním posezením a opraveným křížem z roku 1893. Kříž původně stával v místech, kde se dnes vypíná budova 17. Základní školy a sem na Paseky byl přestěhován roku 1985. Jeho sokl ze všech světových stran zdobí porcelánové portréty místních paseckých občanů, kteří padli za I. světové války. Původní dřevěná kaple zde stávala v letech 1896–1935. Pak byla přestavěna do dnešní zděné podoby. Zvon kaple je původní, neboť se jej za II. světové války před německou konfiskací podařilo místním ukrýt do blízké stodoly.

Skalní útvar Uriášův kámen
Uriášův kámen je skalní útvar v Mladcovských kopcích, odkud je pěkný výhled na Zlín a široké okolí. Je vysoký cca 180 cm. Asi 20 m po pravé straně je ohniště.

Fryštácká přehrada
Vodní nádrž, ležící na Lukovském a Fryštáckém potoce, byla postavena před II. světovou válkou, v letech 1935–1938. Slouží jako záložní zdroj pitné vody a také k zadržení části průtoků za povodňových situací. Je oblíbeným místem jak pro rybáře, tak také pro turisty k procházkám. Délka přehradní hráze je 198 m a plocha 62 ha. Fryštácká přehrada je kulturní památkou, jako významná ukázka pozdní éry zlínského „Baťova" funkcionalismu.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.