X

Na Uriášův kámen a vyhlídku Na Kopci

Cílem naší vycházky je Uriášův kámen a vyhlídková místa na Zlín.

Základní údaje o trase
Výchozí bod: kaplička Panny Marie na Pasekách
Cílový bod: Uriášův kámen a vyhlídkové místo Na Kopci
Vzdálenost: 4,2 km
Časová náročnost: 1.30 h
Převýšení: stoupání 141 m, klesání 110 m
Obtížnost: střední
Povrch: převážně lesní a polní cesty, částečně asfalt v obytných částech
Doporučení: turistická obuv s pevnou podešví
Tip: Na trase je několik ohnišť pro opékání buřtů, např. na vrcholu Uriášův kámen.

Trasa
Putování zahájíme u kapličky Panny Marie na Pasekách. Vydáme se po chodníku kolem kapličky směrem nahoru až přijdeme na ulici Ostrá Horka II. Zabočíme vpravo, a to i na další křižovatce, a půjdeme po ulici až na okraj lesa. Pokračujeme lesní cestou nad chatkami až do obydlené části Mezihoří, kde navážeme na asfaltovou místní cestu. Po asi 100 m odbočíme vlevo a půjdeme po lesní cestě podél Paseckého potoka. Po této cestě budeme mírně stoupat cca 800 m až dojdeme k rozcestí na mýtině. Zabočíme vlevo a po 150 metrech přijdeme na další rozcestí, kde se vydáme vpravo. Odtud už to není daleko k Uriášovu kameni. Lesní cesta nás přivede k prvnímu rozcestí, na kterém budeme pokračovat rovně a na druhém rozcestí zabočíme vpravo a budeme stoupat. Po 50 m přijdeme na vrchol a po levé straně uvidíme skalní útvar Uriášův kámen, odkud je krásný výhled na Zlín a do okolní krajiny. Je možné si zde opéct špekáčky na ohništi, které je asi 20 m vpravo od kamene. Pro další putování se vrátíme na trasu pod Uriášovým kamenem a scházíme dolů. Tato cesta nás zavede až na okraj lesa, kde se nám otevře další výhled na Zlín. Po levé straně je další ohniště. Sejdeme dolů po polní cestě k místní silnici Na Kopci, zabočíme mírně vlevo a podél rodinných domků přijdeme až na konec této silnice, na kterou navazuje vyšlapaná cesta dolů na Paseky. Poslední vyhlídkové místo na Zlín je však ukryto. Vydáme-li se od posledního rodinného domu vpravo přes „pole", přijdeme asi po 50 m k dřevěné lavičce, za lavičkou je mezi stromy úzká cestička, kterou se vydáme a otevře se před námi poslední vytoužený výhled a také další tábořiště. Abychom se dostali na Paseky, buď se můžeme vrátit na vyšlapanou cestu u posledního rodinného domu, nebo můžeme sejít rovnou z kopce, kde však může být v letním období vysoká tráva.

Mapa

Atraktivity
Kaplička Panny Marie na Pasekách
Prostá, ale hezká kaplička s venkovním posezením s lavičkami a opraveným křížem z roku 1893. Kříž původně stával v místech, kde se dnes vypíná budova 17. Základní školy a sem na Paseky byl přestěhován r. 1985. Jeho sokl ze všech světových stran zdobí porcelánové portréty místních paseckých občanů, kteří padli za I. světové války. Původní dřevěná kaple zde stávala v letech 1896–1935. Pak byla přestavěna do dnešní zděné podoby. Zvon kaple je původní, neboť se jej za II. světové války před německou konfiskací podařilo místním ukrýt do blízké stodoly. V kapli se každoročně druhou srpnovou neděli koná poutní mše svatá.

Uriášův kámen
Uriášův kámen je skalní útvar v Mladcovských kopcích, odkud je pěkný výhled na Zlín a široké okolí. Je vysoký cca 180 cm. Asi 20 m po pravé straně je ohniště.

Vyhlídkové místo Ostrá Horka
Vyhlídkové místo na Jižní Svahy a kopce Vizovických vrchů v pozadí.

Vyhlídkové místo Na Kopci
Vyhlídkové místo na Jižní Svahy, baťův průmyslový areál a zalesněné kopce.

Nastavení cookies

Zde můžete nastavit používání souborů cookies podle vlastních preferencí.

Technické cookies

jsou nezbytné pro správné fungování webu. Technické cookies musí být vždy aktivní (nelze je individuálně deaktivovat), proto se pro jejich využívání souhlas neuděluje.

Analytické cookies

nám umožňují porozumět, jak web využíváte, abychom jej mohli zlepšovat. Analytické cookies umožňují měření výkonu webu (počtu návštěv a zdrojů návštěvnosti). Takto získaná data zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů ukazujících na konkrétního uživatele.

Personalizované cookies

ukládají informace o Vašem osobním nastavení webu. Personalizované cookies potřebujeme k tomu, abychom přizpůsobili web a jeho chování co nejvíce Vašim potřebám a zájmům.

Reklamní cookies

nastavují prostřednictvím tohoto webu naši reklamní partneři. Reklamní cookies nám umožňují zobrazovat takový obsah, který bude zajímavý a užitečný právě pro Vás.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.