X

Procházka k hradu Malenovice

Cílem naší procházky je nejvýznamnější památka Zlínska, hrad Malenovice.

Základní údaje o trase

Výchozí bod: Podhoří, točna linky MHD č. 4
Cílový bod: hrad Malenovice
Vzdálenost: 7,4 km
Časová náročnost: 2.18 h
Převýšení: stoupání 198 m; klesání 201 m
Obtížnost: nenáročné
Povrch: převážně lesní cesty, částečně asfalt
Doporučení: turistická obuv s pevnou podešví

Trasa
Od točny linky MHD č. 4 na Podhoří se vydáme rovně po ulici Na Slanici směrem k lesu. Za necelých 500 m dojdeme na rozcestí, z kterého můžeme pokračovat rovně a po 200 m dojdeme ke studánce a prameni Slanice nebo na rozcestí odbočíme doleva a půjdeme po zelené turistické značce. Po 440 m na rozcestí budeme pokračovat stále po zelené a po dalších 700 m odbočíme doprava a napojíme se na Cyrilometodějskou stezku. Zhruba po 1 km na rozcestí odbočíme vpravo a napojíme se na modrou turistickou značku. Za 1,5 km dojdeme k odpočinkovému místu s altánkem „U Boudy". Odtud půjdeme po modré značce nebo po asfaltové cestě a po necelých 3 km dojdeme k našemu cíli, k hradu Malenovice. Pokud budeme pokračovat po asfaltové cestě, po 1,5 km dojdeme k vyhlídkovému místu, odkud se nám naskytne krásný výhled do okolí. Od Malenovického hradu pak můžeme sejít do Malenovic a do Zlína se vrátit MHD.

Mapa

Atraktivity
Přírodní památka Slanice
Minerální pramen s nízkým obsahem sirovodíku se nachází v zalesněném údolí Slanického potoka. Voda z blízké studny je na rozdíl od slanického pramene bez sirovodíku. Když půjdeme od pramene po pěšině dále do lesa (vodní tok po naší levé straně), narazíme na několik tůněk, v nichž se rozmnožují obojživelníci. V potoce se mimo jiných vodních živočichů vyskytuje i zvláště chráněný rak říční a mlok skvrnitý. Díky kapradinám připomíná pěšina v těchto místech film Karla Zemana Cesta do pravěku. Po pěšině narazíme také na pískovcový lom.

Hrad Malenovice
Hrad Malenovice patří k nejvýznamnějším památkám Zlínska. Kromě klasických prohlídek krásných interiérů, které zahrnují i návštěvu hradní věže, zde najdeme několik expozic. Největším magnetem nejen pro děti je přírodovědná expozice se stovkou nejrůznějších vypreparovaných živočichů z celého světa. Unikátem je také jediná vystavená kostra slona v České republice.

Hájenka
Původem barokní hájenka, v níž nás čeká expozice Muzea jihovýchodní Moravy ve Zlíně s názvem DŘEVO, PROUTÍ, SLÁMA, která představuje zvláštní odvětví tradiční výroby - domáckou výrobu dřevěného nářadí a náčiní a předmětů z proutí a slámy, které sloužily jak v domácnostech a v hospodářství samotných výrobců, tak taky pro prodej.

Nastavení cookies

Zde můžete nastavit používání souborů cookies podle vlastních preferencí.

Technické cookies

jsou nezbytné pro správné fungování webu. Technické cookies musí být vždy aktivní (nelze je individuálně deaktivovat), proto se pro jejich využívání souhlas neuděluje.

Analytické cookies

nám umožňují porozumět, jak web využíváte, abychom jej mohli zlepšovat. Analytické cookies umožňují měření výkonu webu (počtu návštěv a zdrojů návštěvnosti). Takto získaná data zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů ukazujících na konkrétního uživatele.

Personalizované cookies

ukládají informace o Vašem osobním nastavení webu. Personalizované cookies potřebujeme k tomu, abychom přizpůsobili web a jeho chování co nejvíce Vašim potřebám a zájmům.

Reklamní cookies

nastavují prostřednictvím tohoto webu naši reklamní partneři. Reklamní cookies nám umožňují zobrazovat takový obsah, který bude zajímavý a užitečný právě pro Vás.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.